Capturada la reina, l’ha seguit tot el seu seguici de més de 1.000 abelles
El passat 10 d’abril en entrar a l’església de Pallerols ens trobàrem que uns intrusos havien fabricat la seva casa sobre la porta d’entrada. Era un eixam d’abelles, que sense demanar permís s’havien instal·lat a l’església de Pallerols.
Avisàrem de seguida a uns experts apicultors de la zona: els germans Marc i Miquel Finestres de Cal Toà, de l’Hostal del Llac de Coll de Nargó.
L’endemà arribaren a Pallerols ben equipats amb els vestits de protecció corresponents, una escala, la caixa per posar les abelles, etc.
Ajudats per l’Agustí Sala, el veí de Cal Mingo, en menys d’una hora aconseguiren capturar la reina i amb ella tot l’eixam, que era de no menys de 1.000 abelles, i posar-lo dins la caixa especial que portaven.
Gràcies doncs a la ràpida i eficaç actuació dels homes de Cal Toà ens hem alliberat de les abelles que ja estaven fabricant una exquisida mel, que tinguérem la sort de tastar.
Ara, en un altre indret, podran continuar amb la seva tasca de fabricar mel, però fora dels termes de Pallerols, on s’havien instal·lat sense demanar permís!










Les abelles ja ho tenen, això, s’instal·len allà on els va bé i sense demanar cap mena de permís a ningú. Uns éssers meravellosos i protagonistes d’un gran bé pel que fa a la pol·linització. Sense abelles, la vegetació del món seria molt diferent –i molt més pobra– de com és avui. Ara bé, tenir-les a casa és tota una altra cosa. No hi poden ser, perquè per qualsevol cosa et poden atacar i fer-te mal.
L’església és la casa de Déu i de tots els homes i dones del món, però la casa de les bestioles és el camp, la muntanya, els rius, el mar, …, que també és la casa de Déu.
Quina alegria veure els nois de Cal Toà a Pallerols. Gràcies Miquel i Marc per la vostra ajuda, en aquesta i d’altres ocasions. Gràcies també a l’Agusti per vetllar pel lloc.
Moltíssimes gràcies per aquesta gran feina i una abraçada a tota la familia
I
No Josep, l’església no és casa de tots… Però pots convidarles a casa teva, si és que es tracte d’una casa lliure ;-)
d’intrusos no en tenen res, son esers lliures, l’esglesia es casa de tots no ?
Incredible expedition! Well done! !!