Una festa d’especial alegria i pau

El passat 17 de novembre, celebràrem a Pallerols de Rialb la tradicional Festa de la Trobada de la Rosa, amb la que commemorem el fet que -al matí del dia 22 de novembre de 1937- sant Josepmaria va trobar al terra de l’església de Pallerols una rosa de fusta daurada que el confirmà en la seva decisió de continuar cap a Andorra després de passar una nit de forts patiments interiors, intentant descobrir si aquesta era la voluntat de Déu.

Confortat per aquest favor de la Mare de Déu continuà amb decisió el seu camí cap a Andorra amb la seguretat de què estava complint la voluntat de Déu, segons va ser la seva constant disposició al llarg de la seva vida.

En complir-se enguany el 75è aniversari, volguérem celebrar-ho d’una forma més solemne amb una missa d’acció de gràcies. Concelebraren l’Eucaristia, el Sr. Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan Enric Vives; el Vicari de la Prelatura de l’Opus Dei a Espanya, Dr. Ramon Herrando; el Vicari de la Prelatura de l’Opus Dei a Catalunya, Dr. Antoni Pujals; Mn. Jaume Mayoral, rector de Ponts; Mn. Bonifaci Fortuny, antic rector de Ponts i encarregat de l’atenció espiritual dels habitants de la Baronia de Rialb, i Mn. David Codina, Secretari de l’Arquebisbe.

La Coral del col·legi Canigó féu una important aportació amb l’acompanyament dels cants litúrgics.

Acabada la celebració de l’Eucaristia, férem un petit aperitiu a l’antiga rectoria que actualment està en obres, a l’espera de que puguem tenir-la acabada l’any vinent. Necessitem per això l’aportació generosa de molta gent.

A les quatre de la tarda ens tornàrem a reunir a l’església de Pallerols per resar el rosari i a continuació es veneraren les relíquies de sant Josepmaria.

Una diada plena de sentit espiritual que confortà tots els assistents, com ho féu la Mare de Déu a sant Josepmaria -aquell llunyà 22 de novembre de 1937- en el seu camí cap a Andorra.

Per a més informació, clicar aquí.