Tot el Camí d’Andorra des de València

Del 10 al 15 de juliol van fer el Camí d’Andorra una expedició de 16 persones que vingueren des de València.

Organitzava aquesta expedició un sacerdot que es diu Javier Santos, a qui acompanyaven tres sacerdots més: Fernando Yarza, Benjamín García i José Vicente Calabuig. Juntament amb ells vingueren dotze nois de diferents parròquies i centres de formació cristiana de València i Alacant.

Van fer els següents horaris i itinerari:

Dia 10. De València a Peramola i Pallerols

Arribaren en cotxe a Peramola cap a las 17 h. Seguidament anaren a peu fins a Pallerols pel camí de Sant Marc, arribant a Pallerols cap a les 8 de la tarda.

Visitaren Pallerols i soparen i dormiren a l’Escola, al rebost de la Rectoria i pels voltants de Pallerols.

Dia 11. De Pallerols a Santpou

Es llevaren a les 7,30 h. Després de la missa a l’església de Pallerols i esmorzar a l’escola, sortiren cap a les 10 del matí. Passaren per la Cabana de Sant Rafel i continuaren per Montlleví, entrant dins la reserva de caça de l’Arçosa-Montlleví. S’ha de destacar que és la primera vegada que es passa pel mateix camí que ho feu l’expedició de 1937, ja que s’ha arribat a un acord amb els llogaters de la finca per passar-hi cinc vegades l’any.

Abans d’arribar a la Casa del Corb dinàrem i a continuació vam anar a descansar una estona dins la Casa del Corb. Continuàrem la marxa i cap a les 18,30 arribàrem a Santpou. Acampar amb tendes dins el bosc pròxim a la casa. Aquesta nit va fer una forta calamarsa amb gran profusió de llamps i trons, i molta pluja. A alguns els hi va entrar aigua a la tenda.

Dia 12. De Santpou a Fenollet

Llevar-se a les 6,30 hores. Esmorzar, plegar tendes i caminar fins la Ribalera. A continuació pujar la Canal de la Jaça, baixar pel bosc de la cara nord de l’Aubenç i arribar al riu de Valldarques cap a les 14 h. Bany en el riu i dinar. Descansar a l’ombra fins a les 16,30 i continuar cap a Fenollet, després de remuntar el barranc de Comalavall. Arribàrem a Fenollet, tot plovent, cap a les 19,30. Dutxar-se, sopar bé i dormir en uns bons llits. Abans de sopar es va celebrar la missa.

Dia 13. De Fenollet a Cal Pallarès

Llevar-se a las 7 del matí. Missa a la capella de Fenollet. Un bon esmorzar i sortir a les 9 h.

A las 15,00 h. arribaren al poble d’Ares, on dinàrem. Després de dinar continuar cap a Baridà i arribada a Cal Pallarès a las 20 hores. Plantar tendes, sopar i dormir.

Dia 14. De Cal Pallarès a la Collada de la Torre

Llevar-se a les 7,30 del matí. Missa a las 8 h. a Cal Pallarès. A continuació esmorzar i sortida a les 9,30 h. en direcció al riu d’Aravell, que travessàrem pels 4 nous ponts. Passat el riu i el golf d’Aravell dinàrem a l’inici del bosc de la Caubella, passades las granges de Cal Tamborino. Descansar fins a les 16,30.

A continuació pujar fins a les Roques de la Caubella, on vam reviure l’estada de l’expedició de 1937, i continuar pujant fins la Collada de la Torre, on arribàrem cap a les 19,30 h. Plantar las tendes, sopar i dormir.

Dia 15. De la Collada de la Torre a l’església de Sant Julià de Lòria

Llevar-se a las 6 del matí, esmorzar i iniciar la marxa en direcció al riu de Civís, on arribàrem cap a les 9 h. Pujada del Barranc de la Cabra Morta, arribant a Mas d’Alins cap a les 13 h.

Descansàrem una estona i baixàrem ràpidament cap a Sant Julià de Lòria, on arribàrem cap a les 14,30 h. En arribar, els mossens van celebrar missa a l’església parroquial i tot seguit dinar en un restaurant de Sant Julià.

Després de dinar, recollírem els cotxes que havíem deixat a Peramola i continuàrem cap a Escaldes, on dormírem en un hotel.

L’endemà el grup de València feren camí cap al port d’Envalira i Lourdes, seguint el mateix recorregut que féu l’expedició de 1937. A Lourdes pogueren assistir als actes litúrgics del 150 aniversari de les aparicions.

Els dies següents continuaren cap a Torreciutat, el Pilar de Saragossa i tornada cap a València.

Com es pot comprovar, una magnífica sortida.

A més dels quatre sacerdots nomenats al principi, hi assistiren els següents nois:

José Ma González Ivars, Juan Marín, Nacho Vilanova, Álvaro Martí, Edu Ballester, Jesús Ballester, Jesús Sotos, Ariel Pedrazas, Javier Deiros, Rafa Monterde, Javier Jiménez i José Ma Dobón.