FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > De les terres de Girona, a la Baronia de Rialb, Alt Urgell i Andorra. 28 al 31 de març de 2021
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

De les terres de Girona, a la Baronia de Rialb, Alt Urgell i Andorra. 28 al 31 de març de 2021  Caminades - Ruta 1Caminades - Ruta 3
10 joves gironins a Pallerols

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (5)

imagen1

Travessant el riu de Cabó per pujar a Ares

Convidats per Mn. Eduard de Ribot, rector de la parròquia d'Arbúcies, a la tarda del diumenge de Rams, 28 de març, vuit joves de diferents pobles de Girona es dirigeixen en furgoneta cap a Pallerols de Rialb, a la comarca de la Noguera. Els intrèpids aventurers són: Ignasi Vila, Jaume Vila, Lluís Vila, Xevi Vila, Pere Busquets, Josep Sellas, Xavi Porras i Josep Mª Panadés.

L'aventura comença quan poc abans d'arribar a Pallerols i seguint les indicacions de Google Maps, agafen una camí de terra en molt mal estat. Ens ho expliquen així:

El camí és cada vegada més complicat i al cap d'una hora d'avançar penosament ens adonem que hem pres un camí equivocat. La nit és fosca, el combustible escasseja i finalment la furgoneta s'atura. La situació és delicada. Una trucada telefònica, i un àngel motoritzat que respon al nom de Ramon Camats es presenta amb un formidable 4x4. En un parell de viatges, ens trasllada al refugi de Pallerols, mentre la furgoneta avança prudentment.

Allà, ens reunim per fi amb Mn. Eduard i en Félix Sáez.

Dilluns Sant (29 març)

La nit al refugi podem dormir bastant bé tot i el concert de diferents tons dels roncs d'alguns amics nostres. Esmorzem i sortim cap a Les Masies de Nargó, des d'on comencem a caminar cap al bonic indret de Fenollet. A bon ritme i amb millor esperit, arribem al nostre destí cap al migdia, després de tres hores de peregrinació.

Allà, en Ramon ens recull amb els cotxes i tornem al refugi, on assaborim uns macarrons preparats per la mare del Félix, per als quals els qualificatius de deliciosos i exquisits es queden definitivament curts.

Després de la gratificant digestió, en Ramon ens obsequia amb una

detallada visita guiada de l'església de Pallerols i de la rectoria on sant Josepmaria Escrivà i els que l'acompanyaven van pernoctar en el seu camí cap a Andorra durant la Guerra Civil espanyola. Completem la visita amb un assolit documental de l'esmentat exili del sant. Després oïm Missa a la mateixa església.

Anar al text  Ir al texto

El Pont del Codó, inici del camí cap a Fenollet
 - El Pont del Codó, inici del camí cap a Fenollet

Pujant a Fenollet
 - Pujant a Fenollet

Els burros de Fenollet
 - Els burros de Fenollet

Pujant al poble d’Ares
 - Pujant al poble d’Ares

Hem arribat al poble d’Ares
 - Hem arribat al poble d’Ares

Baixant cap a Baridà

El capvespre de Pallerols
 - El capvespre de Pallerols

Dimarts Sant (30 març)

Ben d'hora, després d'escoltar Missa i esmorzar frugalment, ens disposem

a afrontar la jornada més exigent de la sortida. Des de la carretera de Cabó, emprenem una empinada pujada per la muntanya.

Arribem a la carena passat el migdia, on se situa el poblet d'Ares, antany habitat. Ens aturem a dinar en un replec del camí, amb uns entrepans que ens hem portat. Resem el rosari i continuem cap a Noves de Segre, on arribem en caure la tarda. Una caminada de 6 hores i 18 km de recorregut.

Allà ens espera la furgoneta aparcada per en Ramon unes hores abans i tornem a Pallerols.

Després de sopar, ens apleguem al voltant de la llar de foc, on el mossèn ens explica algunes fascinants anècdotes de la seva vida ministerial.

Dimecres Sant (31 març)

Avui el dia ha anat sobre rodes. Ens dirigim a Andorra. En arribar a la duana tenim alguns problemes per passar però al final anar amb un mossèn resulta ser el millor passaport i salvador de multes.

Visitem la parròquia de Sant Julià de Lòria i la seva església, on admirem els harmoniosos mosaics signats pel reconegut artista Marko Rupnik i l'estàtua en bronze de sant Josepmaria Escrivà, de l'artista Rebeca Muñoz, que recorda el dia 2 de desembre de 1937 quan arribà finalment a Andorra després de 13 dies de patiments caminant per les terres de la Baronia de Rialb i l'Alt Urgell.

Després de dinar en una terrassa que uns vilatans tenen a bé prestar-nos, ens acomiadem de mossèn Eduard i d'en Félix, i enfilem de nou cap a terres gironines.

Si voleu passar uns dies d'aventura, us recomanem vivament aquest itinerari que va des d'Oliana fins a Andorra travessant rius i muntanyes. Un total de 100 Km, amb un desnivell acumulat positiu de 6.400 m i negatiu de 5.900 m.

5 Comentaris

Autor Jordi Sauleda | 15/04/2021
   Comentari Quina meravella d'aventura i una experiència que segur que no oblidaran.
Felicitats a tots !
Mossèn vagi preparant-ne una altre amb els nostres fills !!

Autor Xavi C. | 12/04/2021
   Comentari Felicitats nois!!!

Autor Emilio Fernández Urías | 12/04/2021
   Comentari Fantástica aventura. ¡Enhorabuena! A ver si vuelve la normalidad de toda la vida y llenamos de nuevo el Camino de amigos.

Autor Florentino Ysern | 12/04/2021
   Comentari Traspua joventut i alegria el relat i els somriures dels joves son tot un llibre obert.

Autor Marta | 12/04/2021
   Comentari Menudo planazo!

Inserir comentaris
Autor
Comentari

Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.