Ir a página inicio
FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI
         
Ir a página inicio Ir a página inicio
Ir a página inicio
Qui som       Objectius        Llibres       Preguntes Freqüents       Contacte
  Jornades
i Estudis
Patrimoni
Cultural
 Medi
 Natural
 
Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Les Rutes > Ruta 3 Santpou - Fenollet
Enviar a un amicEnviar a un amic
 
Versió ImprimibleVersió Imprimible
   
Ruta 3 Santpou - Fenollet    

Tota la Ruta La totalitat de la Ruta
Caminada Ruta 1 Oliana - Pallerols
Caminada Ruta 2 Pallerols - Santpou
Caminada Ruta 3 Santpou - Fenollet
Caminada Ruta 4 Fenollet - Baridà
Caminada Ruta 5 Baridà - Cal Roger
Caminada Ruta 6 Cal Roger - Mas d'Alins
Enllaç a articles relacionades amb aquesta ruta

Descripció del Tram 4 de la ruta: De l’Espluga de les Vaques a les Masies de Nargó

Descripció del Tram 5 de la ruta: Carretera L-511 (Riu de Valldarques) a Fenollet




Ver mapa más grande



Alçat Ruta <img src="http://www.pallerols-and
   
Activa aquí els mapes d'aquesta ruta


Descripció de la ruta
Tram 4: De l’Espluga de les Vaques a les Masies de Nargó

Sortim de l’Espluga de les Vaques en direcció oest per sota el rocam que baixa de l’Aubenç, seguint sempre les marques blaves i grogues.

Deixarem a l’esquerra el Picalt Roig i arribarem a un coll (1 hora), travessarem el barranc i ens enfilarem deixant sempre a la nostra dreta el barranc que baixa de la Canal de la Jaça, que remuntarem fins arribar al pla que hi ha al cim de la canal (1 hora).

Poc després passarem per la font del Prat (20 minuts) i en 20 minuts més a la Casa d’Aubenç.

Baixarem per dins el bosc amb trams que coincideixen amb la pista que puja a l’Aubenç fins arribar en 2 hores a la carretera que va de Coll de Nargó a Isona (L-511) al pont sobre el riu de Valldarques (pont del Codó), després de deixar a la dreta les cases de les Masies de Nargó.

S’ha de tenir en compte que al baixar per la cara nord de l’Aubenç, abans d’arribar a les cases d’Aubàs es deixa a la dreta la pista que passa per Aubàs i se segueix cap a l’esquerra per la pista que passa per la propietat privada de la Censada. Aquesta pista té una tanca de fusta a l’entrada i una altra a la sortida. Procureu deixar-les tancades quan hàgiu passat.  

El recorregut total el farem en unes 5 hores.



Resum del Tram 4

De la Ribalera al Coll  1 h             .
Del Coll al pla sobre la canal de la Jaça 1 h.             
Del pla de l’Aubenç a la Font del Prat  20 min.
De la Font del Prat a la Casa d’Aubenç 20 min.
De la Casa d’Aubenç a la carretera L-511 2 h.             
   
Total Tram 4 4 h. 40 min.

 

Zones d'Acampada i Fonts

- Amb tendes de campanya als prats de la Font del Prat o bé als prats de la Casa d’Aubenç (A2)
- Amb tendes al costat dels Rius de Valldarques o de Sallent (A2)

FontsAbans d’arribar a la Casa d’Aubenç hi ha la Font del Prat (A2)
Si es passa per la pista hi ha la Font del Banyader (F3)

Tram4: Espluga de les Vaques - Riu de Valldarques



Tram 5: Carretera L-511 (Riu de Valldarques) a Fenollet

Sortim de la carretera L-511 (de Coll de Nargó a Isona), a l’alçada del pont que creua el riu de Valldarques (pont del Codó).

Seguirem la pista de terra que baixa fins el riu Sallent que hem de creuar. Continuarem per la pista senyalitzada amb els colors blau i groc fins arribar a prop de les Cases. Abans d’arribar-hi girarem a l’esquerra fins arribar a la derruïda ermita de Sant Jaume (1 h. 10 min).

Continuarem pujant, girant poc a poc cap a la dreta, per travessar el barranc. Trobarem l’antic camí de Montanissell que seguirem fins arribar a la barraca de Comalavall (1 h. 10 min).

Aquí pots descansar una estona i contemplar, cap al nord-est, el Coll de Santa Fe, allà a on ens dirigim, i a sobre l’ermita del mateix nom; més enllà el Cadí i altres muntanyes que podràs distingir perfectament.                      

Continuarem per la pista en direcció a Montanissell, però als 100 metres ens desviarem a la dreta entrant en pendent dins el bosc de l’Obaga de Fontanet i arribar al barranc de la Muntanya que seguirem uns 50 metres i travessarem. Trobarem tot seguit una pista de terra que no deixarem fins arribar a la casa de Fenollet (40 minuts).

A Fenollet podreu saludar a l’Eugeni Coll que l’any 1937 tenia 14 anys i recorda aquelles expedicions de gent, camí d’Andorra.



Resum del Tram 5

Del Pont del Codó a Sant Jaume   1 h. 10 min.
De Sant Jaume a Comalavall 1 h. 10 min.
De Comalavall a Fenollet   40 min.
   
Total   3 h.            

 

Zones d'Acampada i Fonts

- Amb sacs a l’ermita de Sant Jaume de les Cases (A1)
- Amb tendes al Pla de Comalavall (A2)
- A Fenollet: Casa de Pagès Turisme Rural (CP). Preguntar per Rosa Coll. Tel. 973.38.34.57

FontsA Fenollet hi ha aigua abundant (F3)

Tram5: Riu de Valldarques - Fenollet

   
   
Associació d'Amics del Camí de Pallerols de Rialb a Andorra.   Av. Diagonal, 620, 1er. 2a, 08021 - Barcelona (Espanya) . Tel.: (+34) 629 910 612