FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > Una expedició d'11 irlandesos visiten Pallerols i el Camí d'Andorra
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

Una expedició d'11 irlandesos visiten Pallerols i el Camí d'Andorra  Caminadas - La Totalitat de la rutaPallerols
Esperem ansiosos la nostra propera visita al Camí d'Andorra

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (10)

imagen1

En el barranc de la Cabra Morta: Noel, Fr Gavan, Naill, Kevin, Eamonn, John

Adjuntem la crònica que ens ha enviat Brian Madden, organitzador d'aquesta expedició irlandesa. En els Comentaris, podreu veure el que han escrit altres participants.

Arribem a Barcelona el 27 d'abril, vam recollir alguns cotxes llogats i ens vam dirigir cap al nord. Era la festa de la Mare de Déu de Montserrat, així que ens vam aturar en aquest santuari marià i vam passar una hora molt agradable amb molta altra gent que estava celebrant la festa. Arribàrem a Pallerols a última hora de la tarda i vam pujar a la cabana de Sant Rafel, on Mn. Gavan va celebrar la missa per nosaltres.

Érem 11 excursionistes habituats a caminar i el nostre objectiu era recórrer, durant quatre dies, algunes etapes del Camí d'Andorra. El pla, era fer base al hospitalari Hostal del Llac, de Coll de Nargó i des d'allà, aniríem tots els dies al punt de sortida de cada etapa, realitzaríem l'excursió i després ens recolliria un taxi d'Organyà en el punt final, que ens portaria alà on havíem deixat els cotxes. Era una mica complicat, però va funcionar!

La nostra primera caminada va començar a la casa de Torrent. En arribar a la Ribalera, Mn. Gavan va celebrar la missa sobre una roca preparada, prop d'on el 1937 sant Josepmaria va celebrar la seva última missa abans d'arribar a Andorra. Em va recordar la "Roca de les Misses" de la Irlanda del segle XVIII, quan la missa estava prohibida, i havien de celebrar secretament en llocs amagats per les muntanyes.

Tots trobem l'ascens a la Canal de Jaça molt desafiant, però aviat ens movíem més còmodament pels vessants d'Aubenç. Després d'això, la baixada per la cara nord es va fer més difícil a causa de la gran quantitat d'arbres que havien caigut per les recents neus, tempestes i fortes ventades. Finalment, vam arribar a la casa de l'Oliva, on ens va recollir el nostre taxi.

Anar al text  Ir al texto

Martin, Stephen i Kevin a la Cabana de Sant Rafel
 - Martin, Stephen i Kevin a la Cabana de Sant Rafel

Una part del group a la Casa del Corb
 - Una part del group a la Casa del Corb

A la casa de Santpou, camí de la Ribalera
 - A la casa de Santpou, camí de la Ribalera

A la canal de la Jaça
 - A la canal de la Jaça

A la Borda de Conorbau: Brian, Stephen, Eamonn, John, Fr Gavan, Mark, Noel and Kevin
 - A la Borda de Conorbau: Brian, Stephen, Eamonn, John, Fr Gavan, Mark, Noel and  Kevin

Travessant el Riu de Cabó

- Fr Gavan celebra missa a la Ribalera

Foren dies d'intenses pluges
 - Foren dies d'intenses pluges

El dia següent, diumenge, va començar amb una pluja molt forta. Jordi Piferrer va passar la nit amb nosaltres a l'Hostal de Llac i ens va convidar a visitar la Rectoria de Pallerols. Això va ser realment interessant, i amb les explicacions de Jordi i la magnífica presentació de fotos i pòsters vam poder reconstruir la història de l'expedició de 1937. La pluja continuava, així que vam anar amb cotxe fins a la casa de Fenollet, on vam poder degustar el magnífic dinar que ens va preparar la Rosa, la propietària de Fenollet. Abans d'això, el P. Gavan va poder celebrar missa a la petita capella de Fenollet. La pluja finalment es va aturar, que ens va permetre fer una pujada ràpida i agradable al cim de Santa Fe.

La caminada del dilluns va ser des del Riu de Cabó a Noves de Segre. L'ascens a Ares va ser llarg i penós, però el clima era perfecte per practicar el senderisme. En arribar al poble abandonat d'Ares, trobàrem l'església oberta, amb l'altar una mica ruïnós. No obstant això, trobàrem acceptable celebrar la missa allà. La resta de la caminada a Noves de Segre va ser senzilla, tot i que hi havia llocs prop de la casa de Baridà, on la vegetació havia envaït la pista. Seguim avançant!

Teníem previst tornar a Dublín el dimarts 1 de maig, però encara vam tenir temps per fer una curta etapa. Vam començar en el Riu de Civís, vam pujar el Barranc de la Cabra Morta i vam acabar a Argollel, ben a prop de la frontera andorrana. Després pujàrem als nostres cotxes i ens dirigírem de tornada a Barcelona, ​​on vam agafar el vol cap a Dublín.

Van ser uns meravellosos cinc dies i quatre nits, com ho mostren els comentaris dels participants. Tots estaven molt contents amb l'experiència. Els senyals amb pintura blava i groga del camí són excel·lents.

El nostre particular agraïment al Jordi pels seus consells, la seva guia "Camí d'Andorra" i els mapes que l'acompanyen. També el nostre agraïment al Miquel i al Marc Finestres de l'Hostal del Llac, que junt amb als seus pares ens van fer sentir com en família.

Esperem ansiosos la nostra propera visita al Camí d'Andorra.

10 Comentaris

Autor Lluis Viñas | 10/05/2018
   Comentari Great experience! So jealous..;)

Autor Xavier C. | 09/05/2018
   Comentari Congratulations!!

Autor angela G.F. | 09/05/2018
   Comentari Que bonito reportaje, fotos, texto, odo una maravilla. Muchas gracias y que siga creciendo esta iniciativa tan universal e histórica.

Autor Tino | 09/05/2018
   Comentari Que alegría ver tantos comentarios en inglés es esta web.

Autor Mariangels Baliellas | 09/05/2018
   Comentari Moltes gràcies...

Autor Noel writes: | 09/05/2018
   Comentari Blue and yellow are the colours of the Gaelic Football and Hurling team of my native county Clare in the west of Ireland. Following the blue and yellow ‘signs’ along the Andorra Trail was like a treasure hunt, each revealing a different stunning view of cliff-faced mountains wrapped in green and brown cloaks. Standing then on top of these ‘cliffs’ we had a vision of vast valleys dotted with small villages while higher mountains shone white with snow. The climbing was steep, even very steep at times and wildly exhilarating for me at least. Not so I presume if you were fleeing for your life. Thankfully we were celebrating life and feeling very grateful for the ability to be able to walk this most magnificent mountain route. Thank you Jordi and your team for opening up this ‘road to paradise’ to which I hope to return soon!

Azul y amarillo son los colores del equipo gaélico de fútbol y del quipo Hurling de mi condado natal, Clare, en el oeste de Irlanda. Seguir las señales azules y amarillas del Camino de Andorra era como una búsqueda del tesoro, cada uno revelando una vista impresionante diferente de montañas con acantilados envueltos en capas verdes y marrones. Parados en lo alto de estos "acantilados" tuvimos una visión de vastos valles salpicados de pequeños pueblos, mientras que las montañas más altas brillaban blancas por la nieve. La escalada fue empinada, incluso muy empinada a veces y alucinante para mí al menos. No es así, supongo, si estuvieras huyendo por tu vida. Afortunadamente estábamos celebrando la vida y nos sentimos muy agradecidos por la posibilidad de poder caminar por esta magnífica ruta de montaña. ¡Gracias Jordi y tu equipo por abrir este "camino al paraíso" al que espero volver pronto!

Autor Fr Gavan writes: | 09/05/2018
   Comentari It was very moving to retrace the footsteps of St Josemaria and his group, and it was particularly moving to be able to celebrate Mass in some of the very same places where the saint celebrated Mass. These were days of grace for us!

Fue muy conmovedor volver sobre los pasos de San Josemaría y su grupo, y fue particularmente conmovedor poder celebrar misa en algunos de los mismos lugares donde el santo celebró misa. ¡Fueron días de gracia para nosotros!

Autor Kevin writes: | 09/05/2018
   Comentari This was one of the most interesting series of hikes I was ever on, partly I suppose because of the historical events that took place there. The scenery, the Masses in each location, the tracks (rough & smooth) the hospitality of the local people and time to reflect. This one that will be in my memory for a long time.

Esta fue una de las series más interesantes de caminatas que he tenido, en parte supongo que debido a los eventos históricos que tuvieron lugar allí. El paisaje, las misas en cada ubicación, las pistas (ásperas y suaves), la hospitalidad de la gente local y el tiempo para reflexionar. Este que estará en mi memoria por un largo tiempo.

Autor John writes: | 09/05/2018
   Comentari Having read the account of the 1937 expedition in Andres Vazquez de Prada’s book before and during the trip, I really felt the whole experience came alive. There was a great feeling of walking in the footsteps of a saint.

Después de leer el relato de la expedición de 1937 en el libro de Andrés Vázquez de Prada antes y durante el viaje, realmente sentí que toda la experiencia cobró vida. Había una gran sensación de caminar sobre los pasos de un santo.

Autor Eamonn writes: | 09/05/2018
   Comentari For me, the trip to the Andorra Trail is one very much for the memory books and will be very hard to repeat. When and where would you ever get the opportunity to attend and celebrate Mass in such historic locations with a travelling priest and fellow hikers?

Para mí, el viaje al Camino de Andorra es uno muy importante para los libros de memoria y será muy difícil de repetir. ¿Cuándo y dónde podría tener la oportunidad de asistir a la misa en lugares tan históricos con un sacerdote viajero y otros excursionistas?

Inserir comentaris
Autor
Comentari

Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.