FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > De Màlaga a Pallerols
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

De Màlaga a Pallerols  Caminadas - La Totalitat de la ruta

Seguint les petjades de sant Josepmaria

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (8)

imagen1

Camí de la casa del Corb

Adjuntem una crònica redactada pels mateixos caminants:

El passat 16 d'agost un grup de 12 persones provinents del Club Maynagua, de Màlaga, arribaren a Pallerols de Rialb després de recórrer els 1.033 km que separen aquests dos llocs.

El primer que vam fer en arribar a Pallerols va ser acomodar-nos al refugi i sopar. Després vam fer el pla per als propers 4 dies. Preteníem fer el mateix recorregut que va fer sant Josepmaria amb els seus acompanyants durant la guerra civil espanyola a la tardor de 1937.

Com cap dels participants coneixíem el territori demanem assessorament a l'Associació d'Amics del Camí de Pallerols de Rialb a Andorra, que molt amablement ens van informar sobre tot el necessari i ens van facilitar dos llibres fonamentals per a l'èxit de la expedició: "Camí d'Andorra" i "El pas dels Pirineus", tots dos llibres escrits per Jordi Piferrer.

El dia 17 ens llevàrem a les 7:00 h, vam esmorzar, vam acabar de preparar les motxilles "que no falti l'aigua" i partim cap a Peramola, on ens esperava en Jordi per conduir-nos a la casa de Torrent. Aquí vam començar a caminar, però per desgràcia Ales es va marejar i va haver de deixar-nos. Vam pujar fins a la Roca del Corb, envoltàrem la muntanya i vam arribar a la casa del Corb. Després d'un breu descans continuem fins a la Ribalera, on sant Josepmaria va celebrar la seva última missa abans d'arribar a Andorra. Allà vam fer una parada per llegir els escrits històrics recollits en el llibre citat.

A continuació vam iniciar la que seria la pujada més difícil d'aquests quatre dies, la Canal de la Jaça. Un cop a dalt vam gaudir de la magnífica panoràmica i continuem fins a la casa d'Aubenç, on ens esperaven Paco, Jordi i Ales. Allà vam menjar i, després de resar el rosari, continuem la caminada.

Els núvols ens perseguien i quan ja gairebé arribem al final del trajecte ens va sorprendre una intensa pluja. Per fi vam arribar al riu de Valldarques i encara que estàvem completament mullats per la pluja, alguns van tenir l'humor de donar-se un bany al riu.

Anar al text  Ir al texto

A la cabana de Sant Rafel
 - A la cabana de Sant Rafel

Prop de la casa del Corb
 - Prop de la casa del Corb

Arribant a la casa del Corb
 - Arribant a la casa del Corb

A la Ribalera
 - A la Ribalera

En el Pla d'Aubenç
 - En el Pla d'Aubenç

Cap a la casa d'Aubenç
 - Cap a la casa d'Aubenç

Baixant per la cara nord d'Aubenç
 - Baixant per la cara nord d'Aubenç

A l'ermita de Sant Jaume

- Travessant el riu d'Aravell

El barranc de la Cabra Morta
 - El barranc de la Cabra Morta

En el Mas d’Alins (Andorra)
 - En el Mas d’Alins (Andorra)

El dia 18 reprenem la caminada on l'havíem deixat el dia anterior, aquest cop amb Alessandro ja recuperat. Comencem una pujada lleugera després de creuar el riu de Sallent, a continuació deixem a la dreta l'ermita de Sant Jaume i seguim pujant pel barranc de Comalavall. Al voltant de les 12:00 vam arribar a Fenollet, on vam fer una parada i on vam tornar a llegir el diari del viatge de sant Josepmaria, que correspon a aquesta etapa. A continuació vam ascendir per la Canal del Grau del Fangueret fins arribar al Coll de Santa Fe. La baixada va ser molt divertida perquè la pendent per la qual descendíem era terrosa i s'assemblava a un tobogan. Arribant a baix, es va dividir el grup: uns es van posar a menjar mores feliços mentre els altres seguíem el camí.

Un cop arribem a la carretera de Cabó, que era el final d'aquesta etapa, en Frutos ens va recollir i ens acompanyà al lloc on Paco preparava una magnífica barbacoa per menjar. De retorn a Pallerols, ens dutxem i Paco va fer de guia ensenyant-nos la rectoria on sant Josepmaria va passar la nit del 21 al 22 de novembre, així com el lloc on va celebrar la missa. Després vam visitar l'església on va trobar la rosa daurada. A continuació vam assistir a la missa de 8 a l'església d'Organyà. Acabem el dia al refugi jugant a l'home llop.

El dia 19, després de l'acostumat bon dia de Tino a les 7:00 h, vam esmorzar i ens dirigim a Noves de Segre, on vam començar a caminar des d'un camp on trobem un ruc del que ens vam fer amics.

Més endavant, el camí estava entollat ​​i intentem per totes les maneres no tacar-nos, encara que això suposava punxar-nos amb alguns esbarzers.

Aquest dia vam creuar diversos rius: primer el de Castellbò i després el d'Aravell. Després dels rius creuem un camp amb molt fems que era una tortura passar-lo, després un altre camp amb ortigues, i finalment un altre que estava completament entollat. Quan vam aconseguir sortir d'aquest verger, perquè això sí, estava tot super verd, ens trobem amb un aspersor gegant i ens dutxem a gust, i poc després arribem al camp de golf d'Aravell, on ens va recollir el cotxe escombra que portàvem.

Vam menjar a la casa de Pallerols, ens dutxem i canviem, i després vam pujar a la cabana de Sant Rafael, lloc on el grup de sant Josepmaria va passar cinc dies. Allà, després de fer-nos unes fotos, alguns van assistir a unes xerrades de formació. Després com de costum vam anar a Organyà a missa de vuit, i aquest cop vam tenir la lectura en castellà, llegida per Frutos.

El dia 20 era l'aniversari d'Alessandro i no sé si per celebrar-ho, Tino ens ha despertat a les 6:30 ja que teníem previst anar a missa al matí a la Seu d'Urgell. Després de missa ens dirigim al riu de Civís, on començaria la nostra última etapa.

Vam esmorzar molt ràpid al costat del riu de Civís i vam emprendre la

ascensió del Barranc de la Cabra Morta. Va ser una difícil ascensió, en la qual relliscaven i queien pedres. Al cim vam beure una mica de vi dolç que Tino portava a la bota per celebrar-ho. Després seguint pel Coll de la Cabra Morta arribem a Argolell i vam pujar una altra muntanya buscant l'ermita de Sta. Maria de Feners. Allà vam descansar i vam llegir l'última etapa de quan sant Josepmaria va creuar definitivament a Andorra.

Caminem una mica més seguint un camí fins arribar per fi a una tanca que creiem marcava la frontera entre Espanya i Andorra. Mas d'Alins, un cop creuada, ens vam fer diverses fotos i reprenem el que ens quedava fins a Sant Julià de Lòria, molt contents d'haver aconseguit el nostre objectiu.

Seguint les petjades de sant Josepmaria ha estat una gran experiència, que recomanem vivament a tots aquells que vulguin experimentar fortes emocions.

8 Comentaris

Autor margarita laiz | 13/09/2016
   Comentari genial. ánimo. el año próximo otra vez

Autor Conxita Heras Colell | 05/09/2016
   Comentari Que gran Fàmilia, enhorabuena por vuestro tesón, Felicidades VALIENTES !

Autor Emilio Fdez. Urías | 05/09/2016
   Comentari Un lujo de gente. ¡Enhorabuena! No dejéis de contarlo al llegar a casa.

Autor Juanjo Gaite | 04/09/2016
   Comentari Enhorabuena chicos, es una experiencia fantástica, que no se olvida!
Lo recodareis a lo largo de todo el curso.

Autor isa | 04/09/2016
   Comentari Muy valientes7

Autor xavier  | 03/09/2016
   Comentari Felicidades valientes!!

Autor Ignasi Forcada | 03/09/2016
   Comentari Gracias por venir. Volved más veces y con más amigos. !!!!

Autor Tino | 03/09/2016
   Comentari Fantástico ver a esta colla de chicos de Málaga.

Inserir comentaris
Autor
Comentari

Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.