FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > De València a Pallerols
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

De València a Pallerols  Caminades - Ruta 1Pallerols
València-Pallerols-Corb-Ribalera

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (5)

imagen1

El grup de València prop del barranc de la Ribalera

Els dies 15 al 17 d'abril han estat a Pallerols un grup de nois del Club Juvenil Alfambra, de València, acompanyats d'alguns monitors. Els assistents van ser: Pau Xipell, que va dirigir l'expedició, Juan María, Nacho, Fernando, dos Jorges, Andrés i Mn. Jesús Gil, sacerdot, que volgué festejar el seu 40è aniversari celebrant missa a la Ribalera.

Adjuntem la crònica que ens han enviat.

Aquest cap de setmana, un grup de València hem pogut reviure algunes etapes del Pas dels Pirineus. Després de diverses hores de carretera, arribem a Pallerols el divendres cap a les 19h de la tarda. Allà ens esperava en Jordi, que ens va mostrar la rectoria i ens va introduir en els fets esdevinguts al novembre de 1937: la nit al forn de Pallerols i la rosa que va trobar sant Josepmaria al dia següent. La impressió de poder veure en directe aquests llocs va ser molt profunda.

Al dia següent ens dirigim en cotxe a Peramola, on ens esperava l'Octavio, que faria de guia fins al barranc de la Ribalera. Després de veure el paller on va dormir l'expedició de 1937, vam començar a caminar cap a la roca del Corb. En arribar-hi, vam poder reviure aquells moments llegint els testimonis que van deixar escrits els protagonistes del Pas dels Pirineus.

Després d'envoltar la roca del Corb, arribàrem al coll de Mur des d'on albiràrem el barranc de la Ribalera, la forta pujada a la Muntanya Aubenç i la casa de Juncàs. I així, seguint les marques blaves i grogues, vam anar ascendint a poc a poc pel bosc fins a la nostra meta.

Un cop assolida, vam poder viure un dels plats forts de la jornada: la celebració de la Santa Missa en el mateix lloc que ho va fer sant Josepmaria, sota una impressionant paret de pedra. Prèviament vam llegir l'emocionant testimoni d'Antonio Dalmases (un dels fugitius que va assistir a la Missa de sant Josepmaria l'any 1937).

Anar al text  Ir al texto

Davant l’església de Pallerols
 - Davant l’església de Pallerols

A la casa del Corb
 - A la casa del Corb

- Al Coll de Mur. Al fons a l’esquerra es pot veure el barranc de la Ribalera, i a la dreta la casa de Juncàs

Tornant del barranc de la Ribalera, camí de Juncàs
 - Tornant del barranc de la Ribalera, camí de Juncàs

La missa al barranc de la Ribalera
 - La missa al barranc de la Ribalera

A la Cabana de Sant Rafel
 - A la Cabana de Sant Rafel

Preparant el sopar
 - Preparant el sopar

Sopant. A la dreta l’Agustí Sala
 - Sopant. A la dreta l’Agustí Sala

Acabada la Missa, vam preparar tot per menjar i retre comptes a la bota de vi que va portar l'Octavio ... Mentre menjàvem, el Jordi, a través de la lectura dels testimonis, ens va reptar a pujar la muntanya d'Aubenç. Encara que no ens faltaven ganes, l'amenaça de pluja ens va fer enrere. No obstant això, tots vam tenir clar que, abans o després, tornaríem a aquest lloc per trepitjar aquesta muntanya i gaudir de les magnífiques vistes que hi ha al seu cim.

Després de descansar una estona vam tornar per un altre camí fins a les runes de la casa de la Ribalera per on passa una pista forestal, on ens esperaven uns vehicles que ens van portar de tornada a Pallerols a mitja tarda. Gairebé sense perdre temps, vam emprendre des d'aquí la marxa cap a la Cabana de Sant Rafel, on el sacerdot que ens acompanyava va predicar una petita meditació. Seguírem el camí cap a la bassa i Ca l'Empordanès, mentre recollíem llenya per a la graellada que faríem al vespre.

A la posta del sol encenem una bona foguera i convidem a l'Agustí a sopar: és nét d'en Pere Sala, un dels guies de l'expedició de 1937, i nebot de Mn. Joan Porta, rector de Pallerols durant molts anys. Després d'explicar-nos alguns records familiars, vam tornar al refugi on vam poder gaudir d'un joc de taula al costat de la llar de foc.

L'endemà, vam partir cap a València amb el convenciment que aviat tornaríem per repetir aquesta magnífica experiència. Us recomanem a tots que aneu a Pallerols!

5 Comentaris

Autor Marcos G. | 21/04/2016
   Comentari Desde la pampa Argentina, felicitaciones por recorrer el camino de San Josemaría. Rezo para que sigan siempre su huella!

Autor Angela G (desde Barcelona) | 21/04/2016
   Comentari Los organizadores con iniciativa, son fantásticos, la difusion de este Camino histórico es algo transcentente y darlo a conocer, gratificante, sobre todo para las personas que por edad, salud, etc. hemos de renunciar a ir, pero nos hacéis vibrar con las noticias divulgadas en este medio. ¡Enhorabuena y muchas gracias!

Autor Tino | 20/04/2016
   Comentari Felicidades a este grupo de valencianos por lo que nos han sabido transmitir3

Autor Xavier C. | 20/04/2016
   Comentari Felicitats nois!

Autor Carlos | 20/04/2016
   Comentari ¡Qué envidia este plan! Muchas gracias por compartir estas noticias!!

Inserir comentaris
Autor
Comentari

Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.