Ir a página inicio
FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI
         
Ir a página inicio Ir a página inicio
Ir a página inicio
Qui som       Objectius        Llibres       Preguntes Freqüents       Contacte
  Jornades
i Estudis
Patrimoni
Cultural
 Medi
 Natural
 
Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > Caminada de març 2011
Enviar a un amicEnviar a un amic
 
Versió ImprimibleVersió Imprimible
 
Caminada de març 2011  Caminades - Ruta 5    
Pluja i paella a Noves de Segre    

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (6)

imagen1
     
Caminant sota la pluja, per la vall del riu d'Aravell      

 

Tot i la intensa i continuada pluja del passat dia 12, unes 40 persones van assistir a la Caminada, la major part eren famílies amb els seus fills. Hi havia uns 20 nens i nenes menors de 10 anys.

Ens trobàrem a Noves de Segre i unes 30 persones iniciaren la Caminada sota la pluja, ben equipats amb impermeables i alguns amb paraigües. Hem de dir que en aquesta zona la pluja no fou molt intensa, com ho va ser en altres llocs propers.

            Caminàrem en total uns 3 hores i 20 minuts, arribant fins al golf d'Aravell.

            Al final de la Caminada, els amics d'Igualada: Octavio, Manel i Mateo, ens obsequiaren amb una suculent paella.

          Tot el dia va estar plovent i vam tenir la gran sort que la Montserrat Fusté, de Cal Castellins de Noves de Segre, ens deixà una estança que té sota casa seva per aixoplugar-nos. Ens va encendre la llar de foc i ens preparà taules i cadires. Aquí poguérem fer l'arròs i estar ben protegits de les inclemències del temps.

Agraïm una vegada més a la Montserrat i la seva família la hospitalitat que ens ha mostrat repetides vegades. L'estiu passat ja va atendre a més de 20 caminants que es van trobar sorpresos per una tamborinada i els hi donà acollida a casa seva.

   
     
Anar al text  Ir al texto 
   
Pluja sobre els camps del poble d'Aravell
 - Pluja sobre els camps del poble d'Aravell
   
   
     
Pel camí paral·lel al riu Segre
 - Pel camí paral·lel al riu Segre
   
   
     
Pel camí paral·lel al riu de Castellbò
 - Pel camí paral·lel al riu de Castellbò
   
   
     
Creuant el riu d'Aravell
 - Creuant el riu d'Aravell
   
   
     
Un altre pont sobre el riu d'Aravell
 - Un altre pont sobre el riu d'Aravell
   
   
     
La magnífica paella
 - La magnífica paella
   
   
     
Dinar a Noves de Segre
 - Dinar a Noves de Segre
   
   
     
Entreteniments i descans després del dinar
 - Entreteniments i descans després del dinar
   
   
     

Adjuntem dos petits retalls del que escrigué Francisco Botella. Un de l’any 1937 (el Diari) i un altre de l’any 1975 (records):

 

Del Diari, del dimarts 30 de novembre de 1937

Hemos llegado al río (Riu de la Guàrdia): lo cruzamos descalzos y con agua hasta la rodilla.            

Después de pasar el río -todo en gran silencio, pues estamos a unos veinte metros de la carretera (la que va a Noves de Segre)-, pasamos a la otra parte de la carretera y nos internamos, tras una subida ligera, hacia el valle (del riu Segre), que bajamos después con menos dificultad que de ordinario, pues no es abrupto.

(…) Vamos cogidos unos a otros: y es esta la única forma de andar. Tras un rato de mejor camino, llegamos a una casa de campo (la Borda del Fuster o la Borda del Riu), donde entra el guía y donde sale un payés que nos conduce a un pajar, en el que descansamos tres cuartos de hora: llegamos a las once menos cuarto, y salimos a las once y media. Como siempre, estos descansos en los establos saben a gloria, y se abandonan con gran disgusto.

 

            Francisco Botella (records de l'any 1975)

Esta noche fue la noche de los ríos. Debimos pasar el mismo río muchas veces, muchas. Unas en cauce hondo y estrecho nos llegaba el agua hasta los muslos, otras el río se ensanchaba y a veces tanto, que prácticamente el paso ofrecía sólo pediluvios.

(…) No sabíamos lo que nos esperaba, pero al ir sucediéndose este caminar por el agua, nos entró una gran preocupación de que al Padre le diera un ataque de reuma (hacía tiempo hubo precedentes). Empezamos con sumo cuidado la primera vez que nos dimos de narices con un cauce apretado y hondo. (…) El agua nos había llegado a los muslos y algo se mojó el Padre, a pe­sar de los cuidados que pusimos.

Aún creo que otra vez se hizo lo mismo al volver a tropezar con el río. Pero ya a partir de ese momento, el Padre, riéndose, dijo que había que hacerse a andar por el agua. Y fuimos atravesando a pie corrientes de agua y el Padre con nosotros. Sin secarse, porque no había tiempo y sin pensar en más. El agua estaba fría. Para nosotros yo creo que un pediluvio que otro no vendría mal, porque los pies estaban congestionados de tanto andar, ¡pero ya eran demasiados! Para el Padre esto era un fuerte peligro. ¡Lo que rezamos para que no le pasase nada! Pensamos que sin la ayuda de Dios, el Padre se quedaría rígido y sin poder moverse por el ataque de reuma.

En todo este tiempo el cielo está sin nubes. El Señor nos protegía de manera descarada, abierta: porque el pensar que lloviera o nevase esto era lo propio de la época y del lugar nos ponía preocupados. Al final de aquella noche húmeda y molesta, alguna pequeña nube se paseaba por el cielo. Rezamos para que se contuviesen los vientos y las nubes.

El agua había acabado de descuadernar el calzado del Padre: el agua entraba y salía como quería en las botas. Conservo el recuerdo de esta noche, como noche de ríos y con la risa y la broma del Padre, cada vez que nos encontrábamos con uno. ¡Que esfuerzo de ánimo tuvo que hacer el Padre para no sólo superar la dureza de aquella tortura, si no para le­vantar aún tanto su corazón que hasta reía por fuera y cantaba por dentro la voluntad de Dios! Nosotros cambiamos de alpargatas, cuando estaban ya deformadas por la humedad.




   
 
 
   

 6 Comentaris
   
  Autor Pepe gratacos | 04/03/2012
   Comentari Me gustó muchísimo yo soy el del anorak azul.

   
  Autor javier comella | 16/03/2011
   Comentari Como siempre, un gran día....segun el Pifa nunca nos llueve...la sensación es que no llovía...la compañía, como siempre, magnífica,para el final, paella incluida...no hay palabras.
Se echaron en falta a muchos...Gloria, Montse, Quim, Angels,etc...que fueron sustituidos por una nube de niños y niñas de menuda edad, que se portaron de primera.
Un gran día.Gracia´.
   
  Autor Carlos Egido | 15/03/2011
   Comentari Felicito a todos los asistentes por no amedentrarse por la climatología.
   
  Autor Quim Manich | 15/03/2011
   Comentari Quina paella ¡¡¡ Si no fos per els d'Igualada.
   
  Autor Alvaro Comella | 15/03/2011
   Comentari La lluvia, el río, la tierra empapada, la hierba mojada, el paisaje brumoso....al final la hospitalidad de Cal Castellins y la paella de Manel, mateo y Octavio. Luis y Jordi pendiente de todos y.... August Brossa? no caminó, no cocinó, pero echó el caldo. Un dia fantástico. Gracias
   
  Autor Pep | 15/03/2011
   Comentari Quina enveja!!! Jo volia anar però el pronóstic era dolent!!! la propera ens veiem
   
   
    Inserir comentaris
Autor  
Comentari  
     
    Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.

   
     


Noves de Segre, 15 de març de 2011
©2011. Associació d'Amics del Camí de Pallerols de Rialb a Andorra



   
Associació d'Amics del Camí de Pallerols de Rialb a Andorra.   Av. Diagonal, 620, 1er. 2a, 08021 - Barcelona (Espanya) . Tel.: (+34) 629 910 612