FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > Caminada integral del 23 al 28 de juny de 2010
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

Caminada integral del 23 al 28 de juny de 2010  Caminades - Ruta 2Caminades - Ruta 3Caminades - Ruta 4Caminades - Ruta 5Caminades - Ruta 6
Seguint les petjades de sant Josepmaria Escrivà de Balaguer

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (15)

imagen1

Alguns components del grup

La Caminada integral del Camí d'Andorra que des de fa 4 anys organitza el club juvenil Raier de Lleida, s'inicià la vigília de sant Joan a Pallerols, per passar-hi la nit i començar la ruta l'endemà de bon matí. Els primers en arribar foren en Pedro Júdez amb l'Oriol Palet de Terrassa i en Javier Jover de Badalona. Arribaren també en Carles Royo amb els seus amics del club Aneto de Saragossa: José Ruíz de Temiño, un germà seu, Jesús Camín i Álvaro Palacio. Del club Raier, hi érem en Santi Arribas, el seu fill Andreu, Fernando Abizanda, Àlex Gratacòs, els germans Jaureguízar, en Javi i en Tomy, Mn. Carlos Palos i Toni Cucurull. Vam sopar plegats, després que uns quants anessin a la cabana de sant Rafel, i vam celebrar sant Joan amb unes magnífiques coques portades pel Santi i una bona petardada pactada amb el veí fins a les 11.00 de la nit.

El dijous 24, Missa ben aviat a l'església de Pallerols, i a caminar. En Tomy es va llevar molt enfebrat i el deixàrem a casa d'uns bons amics d'Organyà, en Mariano i la Luïsa, que el van cuidar esplèndidament fins que el van recollir els seus pares. La sortida la vam fer des de Peramola per evitar els problemes d'accés al tancat de caça de l'Arçosa i Montlleví. No ens aturàrem fins la roca del Corb, on ens van explicar els successos de l'expedició de sant Josepmaria. I nova caminada fins a Santpou, on dinàrem abans de iniciar l'accés a la Ribalera i la famosa canal de la Jaça, que ens va fer suar de valent. Un cop a Aubenç, vam trobar força aigua a la font del Prat i vam acampar just al costat, preparant un magnífic sopar i una bona tertúlia de camp amb jocs, tot explicant els esdeveniments més significatius de la jornada.

El divendres l'etapa va ser molt més suau. Vam baixar Aubenç amb molta facilitat, contemplant les magnífiques vistes de Valldarques, Organyà i fins a Ares. Un cop avall, ens esperaven els vehicles per anar a dinar i passar el matí al riu Rialb, on Mn. Carlos ens va portar riu amunt per uns llocs preciosos, amb una aigua cristal·lina i ben fresca que va ajudar a recuperar forces per l'endemà. Per la tarda ja arribàrem a Organyà, on aquest any ens vam allotjar a l'alberg de santa Fe perquè Fenollet estava ple. Com era divendres, es van incorporar una bona colla del Raier que van pujar aquell vespre: en Jordi Ferraz amb el seu fill Marc, els germans Martí, en Lluís i en Carles, en Gerard Roigé, l'Antonio Galicia i en Pipo Margalef. El sopar de l'alberg fou magnífic, així com l'esmorzar de l'endemà després de la Missa que vam celebrar a la mateixa església d'Organyà. A tot això vam tenir una altra baixa: l'Álvaro estava enfebrat i els seus pares el van venir a buscar el dissabte de bon matí des de Saragossa.

Ens esperava el dia més dur. Era la festa de sant Josepmaria i havíem de coronar el coll de Santa Fe i la muntanya d'Ares, per després baixar fins a Noves de Segre. La pujada a Santa Fe es va fer en mig de bon humor i de bromes d'uns i altres que ja es començaven a conèixer. Un cop al coll, vam llegir els successos més rellevants de l'expedició de sant Josepmaria quan emprengueren aquesta etapa i que estan descrits al llibre Travessant la Nit. La baixada fins al riu de Cabó va ser molt divertida i alguns fins i tot van fer una cursa. Al riu, com que hi havia molta aigua, ens vam refrescar samarretes, gorres, etc, i vam menjar una mica de fruita i d'aliments energètics abans d'emprendre la dura ascensió a Ares. Feia molta calor i es van haver de fer moltes aturades. Ens va costar molt arribar a dalt però entre empentes i rodolons ho aconseguírem. A dalt, ens esperava el Pipo amb uns impagables entrepans i molta fruita fresca. La baixada d'Ares fou també molt dura, ja que ben aviat es posar a ploure i durant tres hores no va parar, fins que arribàrem ben xops a Noves de Segre, on ens vam poder dutxar i assecar la roba en una magnífica llar de foc que ens va deixar la Montserrat Fusté, de Cal Castellins, que és una bona amiga del Camí d'Andorra. El Santi ens tornà a preparar un magnífic sopar per a tots plegats al voltant d'una taula i ràpidament a dormir per recuperar forces.

Anar al text  Ir al texto

Santi Arribas i Fernando Abizanda
 - Santi Arribas i Fernando Abizanda

Oriol Palet, de Terrassa
 - Oriol Palet, de Terrassa

Javi Jover i Pedro Júdez
 - Javi Jover i Pedro Júdez

Javi Jaureguízar, fent l'indi
 - Javi Jaureguízar, fent l'indi

Després de la Missa a la mateixa església de Noves, que és molt petita i acollidora, vam iniciar l'etapa dels rius, més ben dit que mai, ja que el marge dret del Segre estava totalment inundat i vam haver de caminar una bona estona descalços entre el fang i l'aigua del riu. Creuàrem els ponts del riu d'Aravell i travessàrem el golf, per anar a dinar a la magnífica gespa i ombra de davant del Golf, on en Jesús, en Carlos i en Pipo ens havien preparat uns entrepans perfectes. Un grupet de Lleida ja va tornar a casa després de dinar, amb un record de ben segur inesborrable del dia i mig de travessa. Els altres emprenguérem la marxa fins la collada de la Torre, tot i la tempesta que amenaçava. Molts es van encomanar a sant Josepmaria, que ens va deixar una tarda ben fresca veient com plovia a tot el nostre voltant (Ares, serra del Cadí, sant Joan de l'Erm, ...) i en canvi a nosaltres no ens va caure ni una gota. A la collada, l'ambient era de festa. En Pipo ens tenia les tendes preparades i com que era la última nit vam tenir una tertúlia ben llarga, cantant cançons amb el Pedro i l'Andreu a la guitarra.

El dilluns, després de recollir-ho tot, baixem cap al riu de Civís amb molt bon ritme i sense deixar d'explicar acudits: en Javi i l'Oriol ens van sorprendre amb un inacabable repertori. Ens esperava la Cabra Morta, que després de tot el que hem fet, és més fàcil i entretinguda. La pujada fins a Mas Alins alguns la van fer gairebé corrent, emulant els fugitius de l'expedició del 37. L'Àlvaro fou el més ràpid. A Mas d'Alins ens esperava el Pipo amb la furgo, que ens va acompanyar fins al lloc on en Jesús ens tenia el dinar preparat, que haguérem de fer a corre cuita perquè ja tornava a ploure.

Finalment, un cop a Andorra, vam prendre uns refrescos per celebrar l'èxit de l'expedició, i fins i tot vam fer un cant de comiat a Organyà, on teníem alguns vehicles i la resta de material.

No es pot començar l'estiu de millor manera.

15 Comentaris

Autor José Ruiz de Temiño Iñigo | 08/12/2010
   Comentari Saludos a los del Pas-pid 2010 y os espero en el próximo.

Autor Javier Jover | 17/08/2010
   Comentari Gran PasPi el d'aquest any! Tan de bó el poguéssim repetir els mateixos l'any que bé, i que se'n afegeixin més l'any vinent. Aquesta va ser una gran experiència per a mi i la veritat és que em va agradar molt. Records a tots. (a l'editor del text si no l'hi és de gran molèstia li agrairía que canviés el Xavier Jover per Javier Jover. Gràcies)

Autor Xavier Cañada | 31/07/2010
   Comentari Quina enveja !!!!!!

Autor Comentario a Bàsic. | 16/07/2010
   Comentari Tampoco se entiende que firmes con Básic.
No se te ocurre ningún comentario más?

Aprenderemos a vivir con tú incomprensión.

Autor Resposta a Bàsic. | 16/07/2010
   Comentari La web está en catalán y castellano.
No se entiende tú comentario.

Autor Jordi i Mercè | 16/07/2010
   Comentari Una gran alegría en veure les cares de felicitat de tots els components de la caminada.Endavant i tant de bó que el PAS PIRI 2011 sigui ben nombrós.

Autor Bàsic | 15/07/2010
   Comentari >I en catala no ho podeu ficar?

Autor Jordi | 13/07/2010
   Comentari Andreu,
Tens tota la raó. Ha estat un lapsus de la traducció automàtica. En la versió de la web en català ja estava bé. El problema estava en la versió castellana de la web.
Ara ja ho hem corregit.

Autor Andreu | 13/07/2010
   Comentari Qui va escruire el text, perque a mi" Andrés" no m'agrada.

Autor Marc | 13/07/2010
   Comentari Quina enveja sana!

Autor Julià Martí | 12/07/2010
   Comentari M'ha agradat molt veure les fotografies de tanta gent coneguda que a poc a poc es va fent gran i responsable. Em sembla a la primera fotografía haver vist darrera de tots a L-azar amb el barret vermell i cara de fatigat... Pot ser?

Autor ME PARECE FANTASTICO | 12/07/2010
   Comentari YO LO QUIERO HACER CON ALGUNOS MUCHACHOS DE GRANADA A FINAL DE VERANO

Autor Toni | 12/07/2010
   Comentari Com a cap de l'expedició, vull unir-me a l'agraiment del Santi cap al Pipo, així com l'ajuda dels bons amics que anem fent amb el pas del temps: el Josep del restaurant la Masia de Peramola, la Lluïsa i el Mariano d'Organyà, en Miquel de Santa Fe (quin sopar i dinar ens van preparar!), la Montse de Noves que va aparèixer com un àngel quan més ho necessitàvem, el golf Aravell per deixar-nos passar i utilitzar els seus serveis, en Jordi perquè no ens ha deixat mai sols, en Paco per deixar-nos tant alegrement el seu cotxe, i tots els monitors del club Raier per impulsar una activitat en la que els nois aprenen a valorar l'esforç en mig de la natura.

Autor REYNOLD MESNER | 12/07/2010
   Comentari llama la atención la fortaleza y mirada inteligente de Javier Jover, que siendo de Badalona se adapta a los riscos como un rebeco gracias a su envidiable forma y a su forma natural y práctica de afrontar los retos. un ejemple a seguir me gustaría conocerle.

Autor Santi | 08/07/2010
   Comentari Espectacular PASPI 2010, inmejorable caminata, maravillosa compañía. Hemos hechado de menos a Javi de la Fuente, nuestro amigo en Madrid.

Muchas a gracias a Pipo, el sherpa de la expedición, por sus magníficos avituallamientos y a todos los chavales que caminaron como auténticos cosacos, sobre todo el día de la lluvia.

Nos vemos en el PASPI 2011!!!!!!!!!!!!

Inserir comentaris
Autor
Comentari

Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.