FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Les Rutes > Ruta 6 Cal Roger - Ms d'Alins
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

Caminada Ruta 4 Fenollet - Barid
Caminada Ruta 5 Barid - Cal Roger
Caminada Ruta 6 Cal Roger - Mas d'Alins
Enlla a articles relacionades amb aquesta ruta

Descripci del Tram 11 de la ruta: Des de la Caubella a Mas dAlins per la Collada de la Torre

Descripci del Tram 12 de la ruta: De Mas dAlins a Sant Juli de Lria

Veure mapa ms gran

Alat Ruta
Alat Ruta 6

Descripci de la ruta
Tram 11: Des de la Caubella a Mas dAlins per la Collada de la Torre

Sortim de les Roques de la Caubella i ens dirigim al nord directament cap a la Collada de la Torre. Abans darribar a la Collada passarem per la font de la Gurdia (50 min) a on podrem beure una bona aigua, i arribarem en 40 min ms a la Collada de la Torre.

Al baixar passarem per la font de la Baralla (15 min) amb aigua abundant. Continuarem baixant per dins el bosc fins arribar al riu de Civs (40 min).

Continuarem uns 50 metres per la carretera de Sant Joan Fumat, en direcci contrria a aquest poble, direcci est, i girarem a lesquerra quan vegem les marques blaves i grogues per remuntar el Barranc de la Cabra Morta.

Per superar aquest barranc ho farem en tres pujades successives: amb la primera pujada superarem el barranc a la seva part mitjana (25 min.), amb la segona ens enfilarem fins a la base de la paret (25 min.), i amb la tercera arribarem al cim del barranc pujant el Pas de lEscalerilla (25 min). Aquesta ruta era molt utilitzada pels contrabandistes de la zona.

Arribarem tot seguit al coll de la Cabra Morta (15 min). A la sortida del coll no baixarem cap a Argolell, sin que continuarem lleugerament a lesquerra travessant el Bosquet de Llu fins arribar a les bordes de Llu i poc desprs a lermita de Santa Maria de Feners (30 min).

Travessarem el riu dArgolell i remuntarem la muntanya fins arribar a Mas dAlins (40 min).

El trajecte total des de les Roques de la Caubella fins a Mas dAlins passant per la Collada de la Torre, el farem en unes 5 hores.

Resum del Tram 11

De les Roques de la Caubella a la font de la Gurdia 50 min
De la Font de la Gurdia a la Collada de la Torre 40 min.
De la Collada de la Torre a la Font de la Baralla 15 min.
De la Font de la Baralla al Riu de Civs 50 min.
Del riu de Civs al coll de la Cabra Morta 1 h. 30 min.
Del Coll de la Cabra Morta a lermita de Feners 20 min.
De lermita de Santa Maria de Feners a Mas dAlins 35 min.
Total 5 h.

Tram 11 Des de la Caubella a Mas dAlins per Coll Peixader

Sortim de Cal Roger en direcci est passant per darrera de la casa i seguint les marques rodones de color groc.
Passarem primer per Cal Serrat (10 minuts) que deixarem a la dreta. Poc desprs deixarem tamb a la dreta i ms avall Campmajor (10 minuts), per enfilar-nos pel serrat cap al nord-est, fins arribar al Coll Peixader (1 hora).

La baixada per la cara nord la farem pel bosc de Gogoll en direcci a Ca lArnau alternant el bosc amb trams de pista fins a empalmar amb el cam que baixa de la Collada de la Torre (50 minuts) i fins al Riu de Civs (25 minuts).

A partir daquest punt seguim el mateix itinerari del Tram 10.

La duraci daquest itinerari pel Coll Peixader s de 30 minuts ms que per la Collada de la Torre.

Zones d'Acampada i Fonts

- A la Collada de la Torre amb tendes de campanya (A2)
- Al mateix cam, abans darribar al Riu de Civs, amb tendes de campanya (A2)

Fonts
Font de la Guardia (F3)
Font de la Baralla (F3)
Al pobles dArgolell i dArduix (F3)
A Mas dAlins (F3)

Tram11: Roques de Cal Roger - Mas d'Alins

Tram 12: De Mas dAlins a Sant Juli de Lria

Sortirem de Mas dAlins seguint una pista de terra, per enfilar-nos ben aviat cap al bosc de lesquerra per un corriol de vaques que seguirem fins arribar al canvi de vessant. La baixada pel bosc ens condueix a uns magatzems de les Bordes del Bou (35 minuts). Poc abans darribar-hi hi ha un foc a terra ben preparat i lloc per acampar dues o tres tendes de campanya. A sota mateix hi ha la pista que va a lermita de la Mare de Du de Canlic.

Com que la pujada pel bosc travessa un terreny particular que est encerclat per una tanca de filferro que sha de travessar, recomanem seguir el segent itinerari en el que emprarem el mateix temps: Al sortir de Mas dAlins continuarem per la pista fins arribar a les Pardines. Passada aquesta casa es troben unes antenes dun repetidor. Justament passat el repetidor sha de seguir el cam que surt a lesquerra que sendinsa al bosc. Deixareu a la dreta unes basses daigua i en 7 minuts, sense deixar el cam dins el bosc, sarriba al foc a terra just a la pista de Canlic, per sobre els magatzems del Bou.

Sortim a la pista i girem a la freta en direcci les Bordes del Gast. Abans darribar-hi trobem un altre foc a terra a lesquerra. Girem a lesquerra per dins el bosc i entre el foc a terra i agafem la pista de sota cap a lesquerra, fins que trobem senyals rodones de color groc. Seguint aquestes senyals deixem la pista i agafem un corriol a la dreta que en baixada ens portar al venat de Fontaneda (25 minuts), a on hi ha lermita romnica de Sant Miquel.

A partir de Fontaneda les senyals sn rodones grogues o b ratlles blanques i grogues. Continuem baixant pel cam vell de Fontaneda amb magnfiques vistes a la vall del Valira fins arribar al coll de Jou (45 min.). Des daquest coll es veu clarament, a sota, el poble de Sant Juli. Aqu hi ha un foc a terra ben preparat. De coll de Jou anem baixant, alternant la carretera amb el cam antic. Passem per lermita romnica de Sant Mateu del Pui dOlivesa (25 min.) i tot seguit (20 min.) arribem a lesglsia de Sant Juli de Lria. En total 2 hores 30 minuts.

Resum del Tram 12

De Mas dAlins a les Bordes del Gast 35 min.
De les Bordes del Gast a Fontaneda 25 min.
De Fontaneda a Coll de Jou 45 min.
De Coll de Jou a Sant Mateu del Pui 25 min.
Del Pui a lesglsia de Sant Juli de Lria 20 min.
Total 2 h. 30 min.

Nota.- Les marques en terra andorrana no sn blaves i grogues, sin una rodona groga. A partir de Fontaneda les rodones grogues alternen amb lnies blanques i grogues.

Zones d'Acampada i Fonts

- A Mas dAlins podeu demanar perms per acampar (A2)
- Abans darribar a les Bordes del Gast hi ha un foc a terra i lloc per acampar dins el bosc (A2)
- Podreu trobar pel cam de baixada a Sant Juli altres llocs per acampar (A2). Per exemple al Coll de Jou, a on hi ha tamb un foc a terra ben equipat.

Fonts
A Mas dAlins (F3)
A Fontaneda (F3)

Tram12: Mas d'Alins Sant Juli de Lria

Associació d'Amics del Camí de Pallerols de Rialb a Andorra.   Av. Diagonal, 620, 1er. 2a, 08021 - Barcelona (Espanya) . Tel.: (+34) 629 910 612